McDonalds’a Konya’dan Sürpriz
Ateistlerin Cenaze Namazı Nasıl Kılınır?
İslam düşmanı Metin Uca öldü
Bu haber 08 Haziran 2022, Çarşamba 11:06 tarihinde eklendi. 611 kez okundu.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Bin 400 kilometrelik yoldan gelen gurbetçiler, arabalı treni tercih ediyor

Yıllık izinlerini memleketlerinde geçirmek isteyen gurbetçiler, sıla yolculuğu için arabalı treni tercih ediyor. Bin 400 kilometrelik yoldan gelen gurbetçiler, Türkiye’ye ayak basmanın mutluluğunu yaşadı.

Yıllık izinlerini memleketlerinde ve akrabalarıyla geçirmek isteyen gurbetçilerin sıla yolculuğu devam ediyor. Kilometrelerce yoldan gelen gurbetçiler, memlekete kavuşmanın heyecan ve mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Çoğunluğu emekli ve okul çağında çocuğu olmayan kesimden oluşan gurbetçiler, yoğunluk başlamadan bir an önce Türkiye'ye gelmeyi tercih ettiklerini ve yola çıktıklarını dile getirdi. Bazı gurbetçiler Kapıkule Sınır Kapısı’ndan giriş yaparken, bazıları ise araçlarını yanlarında getirebildikleri arabalı treni tercih ediyor.

Avusturya Villach'tan Türkiye'ye yolculuğunda 1400 kilometre yol alan tren Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan ve Bulgaristan güzergâhından Edirne Gar'ına gelen gurbetçiler, buradaki işlemlerinin ardından araçlarını alarak sevdiklerine kavuşacak olmanın heyecanı ile memleketlerinin yolunu tutuyor.

“Konforlu bir yolculuk geçiriyoruz”

Almanya’dan "Optima Ekspres" ile gelen Alper Özkırım, “Stuttgart civarından geliyorum. Yolculuk iyiydi, güzel bir yolculuk oldu. Yolculuğumuz yaklaşık 40 saat sürüyor ama ben çok rahat ediyoruz. Arabalı tren çok daha rahat oluyor hem sürücü yorulmuyor hem de arabayı yormuyoruz. Öbür türlü uzun yol yaptığın zaman direksiyon başında yoruluyoruz. Konforlu bir yolculuk geçiriyoruz, restoranda yemeğimizi yiyebiliyoruz. Yani her tür dinlenebiliyorsunuz O yüzden de treni seçtik. Buradan da karayolu ile İzmir Tire'ye geçeceğim. 800 kilometre yapacağız gene” ifadelerine yer verdi.

“Konforlu şekilde vatanımıza geldik”

Almanya’da gelen İbrahim Şahin, “Tek kişi geldiğim için karayolu ile araç kullanmak zor oluyor. Bu şekilde daha emniyetli ve konforlu yolculuk yapabiliyorum. Yaşımız da olduğu için 2 bin kilometre yol gözümüzde büyüyor. Hem aracımızı getirip hem de rahatlıkla konforlu bir şekilde vatanımıza gelebiliyoruz” şeklinde konuştu.

Avusturya’dan gelen İlyas Peker, “Yolda gümrüklere takılmamak ve daha konforlu bir ulaşım yapabilmek için arabalı treni tercih ediyoruz. Yaklaşık 40 saat süren bir yolculuğumuz oldu. Buradan da aracımızı alıp memleketimize Uşak’a yola çıkacağız” dedi.

“İlk defa denedim”

Almanya’dan gelen Hasan Hüseyin Ali,  “İlk defa denemek istedim. Gayet rahat içerisinde restoranı dinlenme alanları var. Araba sürerek de gelsem aynı saatte gelecektim. Bu şekilde hem ben direksiyon başında yorulmadım. Hem de konforlu bir şekilde seyahat ettim. Buradan aracımı alıp İzmir’e gidip tatilimi yapacağım” ifadelerine yer verdi.

Almanya’dan gelen Salih Doğruyol, “Yolculuğumuz çok güzel geçti. Uzun yıllardır OPTİMA EKSPRESS ile seyahat ediyorum. Bizim için arabalı tren çok iyi oluyor yorulmadan geliyoruz. Herkesin bir kabini oluyor tren içerisinde istediğimiz gibi yatıp dinlenebiliyoruz. Yemeğimizi yiyebiliyoruz. Rahatlıkla sohbet ederek bir yolculuk geçiriyoruz. Yaş itibari ile artık uzun yola dayanıyoruz. Saatlerde araç kullanmak bizleri de yoruyor. Bu şekilde yorulmadan konforlu bir şekilde ülkemize gelebiliyoruz. Aracımı aldıktan sonra İstanbul’a daha sonra da Bodrum’a geçerek tatilimizi yapacağız” dedi.